Informacje dla wydawców

W dziale prezentowane są źródła elektroniczne dostępne online (serwisy internetowe, strony instytucji, blogi i in.), na których wydawcy mogą znaleźć informacje o egzemplarzu obowiązkowym.

Biblioteka Narodowa na swoje stronie internetowej przygotowała dział z informacjami przeznaczonymi dla wydawców. Poświęcone są one zagadnieniom egzemplarza obowiązkowego, ISBN, ISSN, ISMN, programowi CIP i in.

  • EBIB [dostęp 4.06.2010]

Serwis Elektroniczna Biblioteka jest tworzony od 1999 roku przez bibliotekarzy i dla bibliotekarzy oraz specjalistów informacji. Podawane są informacje o stanowiskach środowiska bibliotekarzy w zakresie egzemplarza obowiązkowego.

FEP is an independent, non-commercial umbrella association of book publishers associations in the European Union. FEP represents 26 national associations of book publishers of the European Union and of the European Economic Area. FEP is the voice of the great majority of publishers in Europe.

These figures show the importance of publishing industry in terms of innovation, growth and employment in Europe. The book industry is a key player in the knowledge society and economy and contributes actively to achieve the Lisbon Agenda goals.

  • IFLA [dostęp 4.06.2010]

The International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA) is the leading international body representing the interests of library and information services and their users. It is the global voice of the library and information profession.

Instytut Książki jest narodową instytucją kultury, powołaną przez Ministra Kultury Rzeczpospolitej Polskiej. Działa od 2004 r. w Krakowie.

Jego podstawowe cele działalności to kształtowanie postaw czytelniczych i popularyzacja książki i czytelnictwa w kraju oraz promocja polskiej literatury na świecie.

Informator Sekcji Bibliotek Niepaństwowych Szkół Wyższych SBP

IDW to dwutygodnik poświęcony rynkowi książki i czytelnictwu, który łączy funkcję autorskich blogów z zamkniętą formą publikacji opatrzonej numerem ISSN.

W IDW poruszane są sprawy wydawców, księgarzy, bibliotekarzy, drukarzy, autorów oraz czytelników i konsumentów mediów.

Strona internetowa Łukasza Gołębiewskiego, autora publikowanej od 1998 r. corocznej monografii „Rynek książki w Polsce”, a także innych książek. Prezes firmy Biblioteka Analiz Sp. z o.o., członek Stowarzyszenia Księgarzy Polskich i Polskiej Izby Książki. Przewodniczący Sekcji Publikacji Elektronicznych PIK.

PIK, działająca od 1990 r., zrzesza grono wydawców, księgarnie, hurtownie książek, drukarnie a także wszelkie przedsiębiorstwa powiązane z rynkiem książki.

Tematyczny serwis o książkach, wydarzeniach z rynku księgarsko-wydawniczego, nowościach, zapowiedziach, bestsellerach. Zawiera setki recenzji.

Polski płatny serwis informacji o najważniejszych podmiotach z branży wydawniczo – księgarskiej.

Serwis oferuje dostęp do artykułów tematycznych publikowanych na łamach pism „Biblioteka Analiz”, "Magazyn Literacki KSIĄŻKI" oraz "Wiadomości Księgarskie", które poruszają takie zagadnienia jak: profile firm, analizy rynku, przepisy prawne, prognozy dotyczące rozwoju branży, dane dotyczące wielkości produkcji wydawniczej i wartości sprzedaży w poszczególnych podmiotach.

Serwis zamieszcza informacje dotyczące rynku wydawniczego, księgarskiego i poligraficznego oraz udostępnia wybrane artykuły z miesięcznika „Wydawca”.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License